Suikerzoet

Juul 13 februari 2020
Het is al een aantal seizoenen op tv: Trouwen met iemand die je in de burgerzaal pas voor het eerst ziet. Het getuigt van lef, of van wanhoop, dat weet ik eigenlijk niet zo goed. In ieder geval vormt dit programma de basis van het boek.

Mei is een heerlijke chaoot die haar leven verre van op orde heeft. Die op zoek is naar echte liefde, maar altijd de rotzakken treft. Gelukkig heeft ze vriendin Astra en broer Robrecht die haar ten allen tijde ter zijde staan met goede raad en een gulle ( uit- )lach.

De bruidegom staat nuchter in het leven en is door zijn zus gechanteerd om mee te doen aan deze manier van daten. Het gaat in het boek namelijk niet om een tv programma, maar om een datingbureau dat op deze manier werkt. Zijn insteek is om een artikel over zijn ervaringen te schrijven.

Het verloop van het verhaal is, uiteraard, voorspelbaar. Mar door de setting en de personages is het toch een verrassend boek geworden.

Het is echt een boek voor chocolade liefhebbers, wat ik niet ben, smakelijk durf ik het zelfs wel te noemen. De kilo’s chocolade vliegen je om de oren, rechtstreeks naar je heupen. Mijn oordeel: PRIMA

Meer recensies van Juul