Rauw en stoer

Juul 24 januari 2020
Heerlijk! Een lekker rauw en stoer boek. Zo af en toe hou ik daar best van. En dit boek is rauw en stoer. De hoofdpersoon is rauw en stoer, net als zijn geweldige assistente Gwen trouwens ( kan zij een eigen serie krijgen alstublieft?! ) en de moorden zijn rauw en stoer.

Ik heb een zwak voor personages als Keller Brik. Worstelend met zijn leven, met zijn verleden en met zijn omgeving. Maar…diep in zijn hart een goeie vent, alleen een tikkeltje eigenwijs.

Assistente Gwen heeft mijn hart gestolen. Een jonge vrouw met een zwaar verleden, gered door Keller. Heel intelligent, punk en zangeres in een band. Hoe stoer wil je ze hebben?

De moorden zijn heerlijk gruwelijk. Met als extra dimensie de afbeeldingen waar de lijken voor hangen. Hoe bedenk je het?

Toch is het niet alleen maar jubel en juich. Ik vind dat het boek ook hier en daar ontspoort. Dat er teveel redenen bij worden gehaald. De eerste twist vond ik een goede, maar daarna zijn, wat mij betreft, alle wendingen te veel. Het verhaal had deze overdaad niet nodig, was al sterk na de eerste twist. Voor mij deed dat toch een beetje af aan het leesplezier. Jammer.

Ook had ik moeite met de naam Keller Brik. Die bleef slecht hangen en ik las het consequent verkeerd.

Mijn oordeel: OKE ( 3,5 sterren )

Meer recensies van Juul