Boeiend

Juul 16 augustus 2019
Het verhaal speelt zich zowel in het heden als tijdens de Tweede Wereldoorlog. Een gevoelig onderwerp binnen de oudere generatie van de familie. Beter gezegd: het is een schandvlek.

Door middel van dagboekfragmenten van Helene, het tienermeisje leer je haar verhaal kennen. En daarmee ook de waarheid.

De delen in de oorlog zijn bij vlagen spannend, vooral onderhuids, wat in mijn ogen vaak de beste spanning is. Het verhaal is geloofwaardig en triest.

In het verhaal van het heden leer je en passant ook nog iets over het reilen en zeilen op een wijngaard. Leuk detail. Al heb ik zelf niet zo heel veel met wijn, behalve dat ik soms wel een glaasje wegtik.

De twee vriendinnen Heather en Kate zijn duidelijk de hoofdpersonen. Zij geven vorm aan de zoektocht.

De rest van het verhaal is boeiend. Eenmaal begonnen is het boek moeilijk weg te leggen, je wilt alleen maar meer, meer, meer….!

Interessant boek dat het lezen zeker waard is! Mijn oordeel: GOED

Meer recensies van Juul