Bijzondere schrijfstijl

Juul 02 oktober 2020
Wat een bijzonder boek is dit zeg. Ik durf de schrijfstijl zelfs uniek te noemen. Ik geloof namelijk niet dat ik eerder een boek ben tegengekomen dat op deze manier geschreven is. Jean-Paul Dullers heeft een geheel eigen stijl, die je wel moet liggen. En mij lag het! Ik heb er echt van genoten.

Toch is er ook wel een minpunt te noemen. Ik vond dat er teveel al vroeg in het verhaal wordt weggegeven. Dat haalde voor mij echt een groot deel van de spanning weg. En dat is bij dit genre voor mij eigenlijk een no-go.

Daarnaast zou ik het ook geen thriller noemen. Eerder een detective. Denk aan het genre Baantjer. Dat is geen diskwalificatie, maar simpelweg een ander genre.

Toch heb ik me dus wel vermaakt met het boek. De basis van het verhaal is goed en interessant. Al met al een prima boek. Maar niet meer dan dat. Mijn oordeel: OKE

Meer recensies van Juul