Ik ben niet echt een fan van Ed Sheeran. Ik vind zijn muziek wel oke, en een aantal liedjes zelfs mooi. Toch was ik wel nieuwsgierig naar zijn biografie. Zeker omdat hij nog zo jong is, 28 pas.

Het boek begint met het verslag van een concert dat Ed gaf in Cardiff. Het is zo beschreven dat je het gevoel hebt dat je erbij was. Ik zag de beelden duidelijk voor mij. Al heb ik ook al van een vriendin gehoord dat zij de proloog helemaal niks vond. Tja, smaken verschillen. Mij nodigde het zeker uit om verder te lezen.

Je wordt meegenomen door de, toch best, bijzondere jeugd van Ed. Tot zijn grote successen tot nu toe. En hoe dat allemaal zo is gekomen.

Wat vooral duidelijk wordt is dat Ed Sheeran zo “gewoon” is gebleven. En net zo lief optreedt in een kroegje achteraf, als op een groot festival. Als hij maar kan optreden.

Ergens halverwege zijn een aantal bladzijden met foto’s. De meesten van toen hij al bekend(er) was, maar ook een paar van zijn jeugd.

Achterin vind je een tijdlijn waar je handig kunt lezen wat wanneer gebeurde. Zodat je niet weer het hele boek hoeft door te bladeren.

Ik heb mij prima vermaakt met dit boek, mede ook door de losse en toegankelijke schrijfstijl. Mijn oordeel: OKE

Reacties op: Prima boek

Ed Sheeran - Sean Smith