Intens groeiproces

Karin 12 oktober 2023 Auteur
Elte Rauch heeft met een 'Vrouw met mooie borsten' een intiem proces van groei neergezet, aan elkaar geregen door prachtige zinnen.

Veere is een vrouw van eind veertig. Ze heeft een vervullende relatie met Krysz, maar toch mist er blijkbaar iets, want ze valt ze als een blok voor Janna. Tegelijkertijd krijgt ze in diezelfde periode de diagnose borstkanker.

Janna is levendig, mooi, trekt zowel de aandacht en belangstelling van zowel mannen als vrouwen naar zich toe en is daarmee alles wat Veere niet is. Zeker wanneer ze dieper in het chemotraject komt en ze al haar energie nodig heeft om weer een dag te overleven. Of om aan  verplichtingen te willen voldoen?

Verlangt de buitenwereld zoveel van ons of leggen we ons dit zelf op?

Veere gaat door een heel proces: wie is ze in dit alles? Is ze ondanks die vrouwonvriendelijke diagnose nog steeds vrouw? Begerenswaardig voor Krysz, aantrekkelijk voor Janna? Verlangens die tegen de draad ingaan, stabiliteit vinden bij Krysz, twijfelen aan vriendschappen, het komt allemaal voorbij. Zoals gezegd rijgt Elte Rauch het verhaal aaneen met juweeltjes van zinnen, metaforen, cynische humor en wise cracks.

Wat is nu écht belangrijk in het leven? Misschien weet je het als je Een vrouw met mooie Borsten hebt uitgelezen.

Meer recensies van Karin