Hemelse modder is meer dan een gewoon dessert

Hemelse modder is een roman geschreven door Gaby raster. Dit verhaal is een op en top kerstverhaal. Het zou een film kunnen zijn. Zalig gewoon.

Het boek gaat over twee zussen, Dagmar en Iselle. Beide zussen hebben op jonge leeftijd verlies gekend. Ze hebben hun ouders verloren. Door deze gebeurtenis hebben ze een sterke zussenband gecreëerd. Naast hun band, zijn ze twee totaal verschillende personen. Iselle runt een sportschool en wil haar verlies wegstoppen door te sporten, Dagmar doet dit met eten en wijn. Op een dag zijn de zussen elkaar aan het verwateren en bestaat de kans dat kerst voor het eerst niet samen gevierd zal worden. Zullen ze bij elkaar komen?

Ik lees het liefst van al kerstverhalen in de maand januari, maar waarom? Ik denk dat het in januari rustiger voor mij is om ten volle te genieten van een kerstverhaal.

Na het lezen van de proloog, zat ik meteen in het verhaal. De proloog was zeer sterk geschreven en raakte me.

Tijdens het verder lezen van het boek, merkte is dat Gaby Rasters een fijne schrijfstijl heeft met zowel humor als emotionele onderwerpen. Het evenwicht dat ze ervan maakt, is goed.

Het verhaal gaat over een duur van een jaar en is zo ingedeeld dat je een amuse, voorgerecht, hoofdgerecht en een dessert hebt. Het is een leuke en unieke indeling voor een verhaal en het past hier ook perfect.

Wat ik ook fijn vond was dat het niet enkel geschreven is in dialogen maar ook met dagboekvorm, sms’en, emails enz.

Doorheen het verhaal kom je als lezer meer te weten over de zussen. Beide zussen zijn verschillend maar hebben toch gemeenschappelijkheden. Ze zijn beide zoekende naar vragen die ze hebben over het leven. Sommige moeten ze zelf zien op te lossen en ze doen dit beide op hun eigen manier.

Het is fijn dat Gaby Rasters haar personages echt heeft gemaakt door ze uniek te vormen. Ieder personage heeft zijn of haar eigenheid en alles kwam mooi samen in het verhaal.

Het verhaal is romantisch, uniek, soms diepgaander en vooral leuk. Deze is zeker een aanrader om te lezen onder een dekentje.

De hemelse modder zal ik eens proberen te maken en kijken of deze zo hemels is zoals in het boek, spannend.

Meer recensies van Kayleighsbooksadventure