Turbulentie

Alles wordt door elkaar geschud in tubrbulentie. Sara Doesburg geniet met volle teugen van haar leven vol glamour. Als stewardess vliegt ze de hele wereld over, mannen heeft ze voor het uitzoeken en ze heeft geen behoefte om maar iets aan haar leven te veranderen. Maar dan wordt er bij haar zus borstkanker geconstateerd.
Sara is de enige die haar neefje Max onder haar hoede kan nemen. Ze zit niet te wachten op de verantwoordelijkheid voor een kind, maar je doodzieke zus kun je toch niet in de steek laten?'

In het begin had ik gevoel waarom lees ik dit boek, het is tegen al mijn eigen principes. Ik had het moeilijk dat er 'vuil' geschreven werd over het hebben van een maatje 40 of meer. Dit mede doordat ik zelf deze maat heb. Maar in dit stuk kwamen vooroordelen zeer hard aan. Het was gewoon onrespectvol in mijn ogen. Als ik dan verder nadenk begrijp ik dat het stewardessenleven hard is doordat schoonheid belangrijk is, maar toch is het niet menselijk. Doordat ik dit mindere gevoel had, heb ik het boek even weggelegd en het later een nieuwe kans gegeven. Ik ben enorm blij dat ik dit gedaan heb want ik heb het verhaal graag gelezen. De evolutie die het personages Sara maakt is positief waardoor haar voorgaande bedenkingen/opmerkingen wegvallen en ze positiever kijkt naar zaken. Door dit gegeven maakt voor mij het verhaal beter.

In het begin moest ik niks van Sara weten. Ik vond haar grof en dikke nekkerig. Ze was in het begin iemand die alles doet om schoonheid voorop te zetten en te krijgen wat ze wil betreft mannen. Seks hebben met gelijk wie, was niet erg voor haar. (ik kan dit niet inbeelden). Gelukkig maakt Sara een evolutie mee ondanks er daarvoor iets ergs moet gebeuren. Haar denken en doen veranderd met tijd. Ze wordt aan een kant volwassen en ziet in wat ze wil met haar leven. Ik ben enorm blij dat ze aan Anouk (haar zus) vertelt heeft over haar vriendje ondanks de moeilijke periode die speelde. Anouk wilde juist dat ze alles over haar 'lover' vertelde. Dit was mooi om te lezen.

Wat is Anouk een sterke vrouw. Ze doet alles om Max gelukkig te zien ondanks zij zieker en zieker wordt. Het is aangrijpend om te lezen dat ze beseft dat ze er niet meer zal zijn met tijd. En dat haar zoontje verder leeft zonder haar. Ze is aangenaam verrast dat haar zus positief veranderd en is gerustgesteld over de toekomst van haar zoon en heeft aan een kant ook haar zegen aan Sara. Zeer emotioneel om dit te lezen.

Dit boek geef ik 3 sterren omdat ik vooral in het begin niet goed voelde bij wat ik las. Ik heb het boek daardoor ook even aan de kant moeten leggen. Gelukkig is dit voorbij gegaan en heb ik toch 'genoten' van dit harde verhaal. Het is iets realistisch en dat maakt het nog realistischer.

Lezers die graag lezen over realistische onderwerpen zullen dit boek zeker waarderen.

Meer recensies van Kayleighsbooksadventure