Deel 1 goed. Deel 2 slecht.

KeesvanSanten 26 december 2022
Goed en toch slecht geschreven.
Het boek bestaat uit twee delen. Het eerste deel is zeer goed geschreven en absoluut vijf sterren waard.
Maar dan het tweede deel... Wat een verschil!
Het tweede deel begint nog goed, maar het zakt steeds verder af. Veel te langdradig, had gemakkelijk honderd bladzijden korter gegund. En dan de schrijfstijl!
Het eerste deel is taaltechnisch bijzonder goed. Het twee deel ronduit matig en het wordt naar het eind toe steeds minder. Degene die redactie heeft gedaan op het tweede deel van dit boek moeten ze op staande voet ontslaan, wat slecht gedaan. Of is de vertaling zo slecht?
Het lijkt erop dat de twee delen zijn geschreven door twee verschillende schrijvers. De schrijver van deel een kan prima schrijven. De schrijver van deel twee gebruikt verkeerde uitdrukkingen, slechte metaforen en soms ronduit onbegrijpelijke vergelijkingen.
Ik zou het eerste deel van het boek vijf sterren geven. Het twee deel een of twee sterren, vandaar de drie sterren die ik het hele boek heb gegeven.

Meer recensies van KeesvanSanten