Lezersrecensie

Een spannend, magisch en mooi 4de deel

KimCoenen85 13 juni 2024
De duistere dagen houden Terra Fabula in zijn greep. William en Martha zijn nog altijd vastbesloten om Terra Fabula te redden van de ondergrond en reizen in het verborgene. Ze zijn op jacht naar de laatste overgebleven Giften van de Eldred. Wanneer ze zijn verenigd moeten ze een eeuwenoude vloek opheffen die de magische wereld bedreigt. De krachten van Het Boze nemen toe, hierdoor wordt het voor de Koningskinderen steeds moeilijker om het kwaad te kunnen verslaan. De tijd dringt op en op hun pad duiken vele gevaren op. Hun vertrouwen en loyaliteit wordt op de proef gesteld. De ontdekken nieuwe donkere geheimen uit het verleden en ontrafelen nieuwe mysteries. Dan breekt de dag aan waarop het licht tegenover het duister strijdt, dan verschijnt ook nog de Bloedmaan. Zal dit het einde zijn?

De delen volgen elkaar op goede wijze op. Doordat het enige tijd geleden was dat ik genoot van deel drie duurde het wel weer even voordat ik goed en wel in de verhaallijn zat. Een kleine terugblik was in dit geval aan het begin van het boek wel fijn geweest. Het avontuur gaat verder waar het de vorige keer eindigde en Martha en William zijn vastbesloten hun zoektocht samen door te zetten.

Peter Dewillis heeft een fantasierijke, vlotte en levendige schrijfstijl. Hij weet Terra Fabula zo te beschrijven dat je je als lezer in deze magische wereld waant. Hij weet de omgeving en gebeurtenissen zo te beschrijven dat het geen afbreuk doet aan de kracht van de verhaallijn. Met sterke dialogen brengt hij het verhaal van Martha en William tot leven.

Ook in dit deel lezen we weer voor het grootste gedeelte de reis en het avontuur van Martha en William. Tussendoor wisselen we af en toe naar Het Boze en Helena, waarmee Peter Dewillis de spanning weet te verhogen. Het is weer een spannend avontuur, met nieuwe mysteries, raadsels, onthullingen en ontdekkingen. In dit deel weet Peter Dewillis voor mijn gevoel weer wat beter het avontuur en de actie in balans te brengen. Waardoor het verhaal heerlijk wisselt tussen vertraging en versnelling. Het is wederom een spannend avontuur door een nieuw, nog onbekend gebied. De magische wezens die Martha en William tijdens hun tocht tegenkomen zijn goed uitgewerkt. Ik heb tot het einde genoten en ik ben benieuwd naar de rest van de reis, want ook dit deel heeft weer een open einde.

De kristallen tempel is een spannend, magisch en mooi vierde deel van Martha en William in Terra Fabula. Het avontuur van William en Martha gaat verder. Ze leren nieuwe spreuken, wezens, mysteries en ontdekken nieuwe stukken land. Ze maken een tocht die bomvol gevaren zit in de hoop hun moeder en Terra Fabula te redden.

Meer recensies van KimCoenen85

Gesponsord