Laten we het ons herinneren

Kitty Bruggeman 21 augustus 2019 Hebban Team
Heimweeland is een roman van iets meer dan 400 pagina`s waarin je kennis maakt met de familie Dressel en Milla met haar zoon Neo.

Milla neemt je door de vondst van een oud familiehotel mee door de geschiedenis van de familie Dressel in een vergeten stuk Duitsland in de periode van de DDR (1945-1977). Langzaam ontrafelt zich een familiegeschiedenis met een tragische ontknoping die je niet aan ziet komen.

Het verhaal bestaat uit twee tijdlijnen, het heden en het verleden, en de hoofdstukken wisselen elkaar af. Je leest afwisselend over de familie Dressel en hun Hotel Waldeshöh en over Milla en haar speurtocht naar de geschiedenis van het hotel en de schadeloosstelling voor de familie Dressel. Hierdoor blijf je nieuwsgierig naar hoe het verder gaat. Gaandeweg het verhaal komen heden en verleden samen.

De sfeerbeschrijvingen waren zo levendig dat ik af en toe zelf het bos rook of door de gangen van het hotel zwierf. Ook de beperkingen van het leven in een 500 meterzone zijn treffend en beklemmend beschreven. En dan te bedenken dat dit nog geeneens zo lang geleden zo was. Heimweeland is een roman om van te genieten en om je doen te beseffen hoe belangrijk familiebanden zijn!

Meer recensies van Kitty Bruggeman