Wees gewaarschuwd, stoppen met lezen is geen optie

Kitty Bruggeman 24 februari 2022 Hebban Team
Laura, student in de computerwetenschappen, wordt verrast door een fietskoerier die haar een intrigerende envelop brengt. In de envelop zit een ansichtkaart en een ticket voor een reis naar San Francisco. Dit is het start van een uitermate intrigerende, complexe en internationale thriller met verschillende verhaallijnen. Moord, mensenhandel, zwendel in covidvaccins en nog veel meer komt tijdens het lezen op je pad.

De opbouw met de verschillende verhaallijnen zit sterk in elkaar. Het zijn losse verhalen op zich die langzaamaan samenkomen tot een verhaal. Hierin zit geen steekje los en wordt alles netjes afgewerkt. De start met Laura was veelbelovend. Een leuke persoonlijkheid met humor en de puzzeltjes zorgden ervoor dat ik direct in het verhaal zat. Tijdens het lezen dacht ik veelvuldig aan haar terug en was ik zo benieuwd hoe het met haar verder zou gaan. Dat is knap, want meestal zakt het begin van een verhaal bij mij gaandeweg het lezen wat weg.

De wisselingen van tijd, plaats en persoon zorgen ervoor dat de vaart en de spanning in het verhaal blijft. Nergens zakt het verhaal in en je nieuwsgierigheid wordt enorm op de proef gesteld. De schrijfstijl is filmisch. Tijdens het lezen zat ik echt in het verhaal: ik zag het voor me, ik voelde het, ik beleefde het.

Win win is ijzersterke thriller vol vaart, intrigerende verhaallijnen en unieke hoofdpersonen. Wees gewaarschuwd, stoppen met lezen is geen optie. En voordat je begint, sla het voorwoord niet over en vergeet de namenlijst achterin ook niet, geweldig!

Meer recensies van Kitty Bruggeman