Geweldig tot en met de laatste bladzijde!

Kitty Bruggeman 12 oktober 2019 Hebban Team
Op een dag is een thrillerdebuut van bijna 400 pagina`s die van begin tot eind weet te boeien en waarin vriendschap en verraad om de hoofdrol strijden.

In 1983 gaan zeven schoolvrienden tussen de 14 en 18 jaar kamperen in Brinken Wood in Zuid-Engeland. Een kampeeruitje met alchohol, drugs en seks en een dramatische afloop. Aurora, het jongste meisje dat mee mocht met haar oudere zus, is verdwenen. Dertig jaar later wordt er een lichaam gevonden en gaan inspecteur Jonah Sheens en zijn team op zoek naar de dader en het verhaal van die noodlottige nacht.

Het verhaal speelt zich afwisselend af in het etmaal voorafgaand aan de verdwijning in 1983 en vanaf de vondst van het lichaam in 2013 af. Door deze afwisseling blijft het verhaal boeiend. De opbouw is ijzersterk en de uitwerking van de karakters van de vriendengroep en het politieteam is goed. Stukje bij beetje wordt het laatste etmaal ontrafeld en wordt een ieders rol duidelijk. Het boek is moeilijk weg te leggen omdat er steeds weer plotwendingen zijn. Je wilt gewoon weten hoe het zit.

Op een dag is een dijk van een thriller en ik kijk nu al uit naar haar volgende boek met Jonah Sheens in de hoofdrol.

Meer recensies van Kitty Bruggeman