Gezonde leefstijl is een eitje met dit boek

KvdRuit 14 maart 2020
Wat een prettig handzaam formaat boekje is dit, makkelijk om mee te nemen in de tas. Zo prettig als het oogt, zo aangenaam is ook de inhoud van dit boek. De toon is vriendelijk en ik lees er vlot doorheen. De boodschap is: als je echt gezond wilt leven, dan is er vaak nog werk aan de winkel. Niet uitstellen, maar bekijk vandaag of morgen echt je leefstijl een serieus en pas het aan, daar waar nodig.
Eigenlijk zijn het eenvoudig uitvoerbare tips, die in dit boek staan. De tips beschrijven waarom o.a. beweging, slaap, en een gezonde mond belangrijk zijn. De tiende tip heb ik nooit bewust bij stilgestaan. We hebben elkaar nodig, dus zorg voor sociale contacten. Ik geloof echt dat deze arts en onderzoeker gelijk heeft. Diëten had ik al heel lang geleden afgezworen, maar dit boek heeft me toch weer nieuwe feiten laten zien en goede voedingstips Voor deze voedingstips heb je geen crashdieet nodig. Interessant boek voor jong en ouder.
De auteur is niet zomaar een snelle commerciële dieetgoeroe, die je confronteert met allerlei do’s en dont’s. Marklund beschrijft de gezonde leefstijl als een compleet plan. Deze man is arts, hoogleraar algemene geneeskunde
en specialist in volksgezondheid. Hij weet vanuit zijn werk als huisarts en onderzoeker aan de universiteit in Göteborg heel goed uiteen te zetten, hoe je echt gezond kunt leven. Hij toont hiervoor ook wetenschappelijk bewijs aan en ik merk echt dat hij gedegen kennis heeft van de invloed die voeding heeft op de lichamelijke en geestelijke gezondheid.
Ik vind het fijn om bevestigd te zien, dat mijn gezin al op de goede weg is. Dit is een bewaarboek, om regelmatig uit de boekenkast te pakken en nog eens rustig over te lezen. De schrijver adviseert ook, om je de gezondheidstips gaandeweg eigen te maken, om te groeien naar een nieuwe leefstijl. Dan houd je het namelijk ook vol.
Als enig minpuntje noem ik de illustraties, die zijn zwart-wit en ik vind ze wat saai. Maar verder echt een topboek en een aanrader voor mensen die zat zijn van diëten.

Meer recensies van KvdRuit