Gedichten met een lach en een traan

KvdRuit 12 februari 2024
Wat was ik nieuwsgierig toen ik deze nieuwe bundel uit de brievenbus haalde. Rikkert heeft mij opnieuw niet teleurgesteld! Sonnetten, liedjes, oneliners etc...Deze woordkunstenaar kan zichtbaar vele stijlen aan. Na het stoppen met zijn zangcarrière (met zijn vrouw Elly) is hij volop aan het schrijven.
Hoewel Rikkert niet houdt van hokjes en vakjes, past hij best in het rijtje van grote Nederlandse woordkunstenaars zoals Toon Hermans, Stef Bos, Huub Oosterhuis en Herman Finkers. Rikkert zijn gedichten voegen wat toe, leren ons te relativeren, te lachen en geven stof tot nadenken. Hij heeft een geheel eigen herkenbare schrijfstijl.
Rikkert is een gelovige dichter/schrijver, maar ik voel hierbij geen dwang of drang. We zien zijn Sonnetten regelmatig verschijnen in Visie (omroepblad EO) en het ND. Zijn teksten schuren, zorgen voor een glimlach op mijn gezicht, zijn soms wat cynisch. Ik laat ze altijd even bezinken en lees zijn schrijfsels niet achter elkaar door.
Dit boek is een "hebbeding" voor iedere liefhebber van onze mooie Nederlandse taal, voor iedere dag een vers.

Meer recensies van KvdRuit