Italiaanse Instagram-romance

KvdRuit 05 maart 2024
De debuutroman van deze schrijfster maakte mij nieuwsgierig. D'Augusta is getrouwd met een Italiaanse man en reist regelmatig door Italië met haar gezin. Tijdens het lezen merk je, dat ze de Italiaanse cultuur goed kent.
Het verhaal gaat over de Nederlandse vrijgezelle, jonge Naomi. Haar zusje is Tess, met wie ze veel deelt. Naomi zit niet helemaal op haar plek op het kantoor waar ze werkt als inkoop-assistente.
Op Instagram worden haar berichten geliked door de Italiaanse Matteo, een knappe en charmante Italiaanse man. Ze chatten veel met elkaar, waardoor Naomi dolverliefd wordt. Dat lijkt wederzijds. Naomi heeft Tess ook verteld over haar insta-lover en zij reageert niet direct enthousiast. Is Matteo de persoon die hij zegt wie hij is? Tess twijfelt tussen echt en ghosting.
Naomi heeft geen klik met haar leidinggevende. Ze is ook niet gehecht aan haar collega's. Daarbij raakt ze haar fijne huurstudio in Amsterdam kwijt. Zodra er een vacature ontstaat op het hoofdkantoor in Milaan solliciteert Naomi en wordt ze aangenomen. Nu staat haar niks meer in de weg en kan ze naar Italië,  waar haar Instagram-lover Matteo woont. Naomi en haar beste vriendin Marleen zijn uit elkaar gegroeid. Behalve haar familie is er niks wat haar aan Nederland bindt. Dus Naomi heeft haar keuze voor de baan in Milaan snel gemaakt. Dit is haar kans!
Naomi is onzeker, maar haar op werk in Milaan floreert ze. Ze maakt vrienden in Italië en maakt een positieve persoonlijke  ontwikkeling door.
Kiest Naomi voor haar geluk pakt ze haar kansen? Blijft ze geloven in de liefde met Matteo of maakt ze andere keuzes?
Deze feelgood-roman is het lezen waard. Het verhaal heeft een constante, prettige flow. Ik vond de hoeveelheid verkleinwoordjes bijwoorden wat storend tijdens het lezen. Ik moest wennen aan de schrijfstijl. Voor mij NOG niet het hoge niveau van "the Feelgood Five". Ik zie wel groeipotentie. De preview van deel 2 van deze serie ziet er veelbelovend uit!

Meer recensies van KvdRuit