Leuk om op de camping te lezen

Laura Alblas 21 september 2021 Auteur
Als haar jeugdvriendin Juul laat weten dat ze in Nederland is én samen met haar man in hun huisje op vakantiepark Boslust verblijft, hoeft lifestylecoach Brenda niet te twijfelen. Natuurlijk gaat zij ook naar het vakantiepark! Daar is het uiteraard beregezellig, maar dan wordt één van de vaste campinggasten dood aangetroffen. Vermoord? En wie heeft dat dan gedaan? En waarom? Brenda en Juul denken onmiddellijk terug aan hun jeugd waarin ze graag detective speelden en kunnen het niet laten om ook nu de sporen te onderzoeken…

Aan het begin van het boek is het al snel duidelijk dat hoofdpersoon Brenda eigenlijk maar eenzaam is. Nadat haar man haar heeft verlaten, heeft ze alleen nog maar haar hond om tegen te praten. Je leeft dus meteen met haar mee en bent ongeveer net zo blij als zij als ze hoort dat vriendin Juul weer in Nederland is. Dat is mooi gedaan van auteur Nan Adams.

Hoe het verhaal zich verder ontwikkelt, sprak mij iets minder aan. Sommige zaken lagen er wel heel dik bovenop en ik was ook niet altijd even gecharmeerd van alle dubbelzinnige opmerkingen die er werden gemaakt. Wat dat betreft doet het verhaal de titel wel eer aan, hoewel het alleen bij toespelingen blijft. Al met al een leuk verhaal om tussendoor te lezen. Verwacht geen ingenieus plot, maar wel een echte cosy mysterie van eigen bodem.

Meer recensies van Laura Alblas