Cosy mysterie van eigen bodem

Laura Alblas 21 september 2021 Auteur
Nadat haar man is overleden, besluit Vera dat ze niet moet blijven kniezen. Dus verruilt ze haar Amsterdamse leven voor een vakantiehuisje op de Veluwe. Daar denkt ze te kunnen genieten van de rust en de natuur, maar al snel merkt ze dat het er niet zo vredig is als ze had gedacht. Sterker nog, mensen raken vermist en er blijken zaken te spelen die het daglicht niet kunnen verdragen. En hoewel ze haar neus maar beter niet in zo’n wespennest kan steken, gaat Vera toch op onderzoek uit…

Hoewel het dorpje Waterlo op de Veluwe niet echt bestaat, zie je het door Nans beschrijving al helemaal voor je. Dat geldt ook voor de camping waar hoofdpersoon Vera haar intrek neemt, dus daardoor komt deze cosy mysterie best wel realistisch over. Ik zag mijzelf daar al rondlopen!

Wel zou ik misschien niet zoals Vera vol in alle vreemde gebeurtenissen duiken, maar daarom lees ik juist zo graag dit soort boeken. Op deze manier durf ik wel op onderzoek uit en natuurlijk heb ik hard zitten broeden op wie nou toch de dader kon zijn. Helemaal verrassend was het eind niet, maar veel belangrijker is dat ik van deze fijne cosy mysterie heb genoten.

Meer recensies van Laura Alblas