Aap Noot Mishima bespreekt 'Borsten en eitjes' met Maarten Liebregts!

Laurens van den Broek 24 juli 2023 Auteur
Een hele interessante leeservaring, die je zeker als westerse man zijnde de ogen opent! Zoiets heb ik nog nooit gelezen, Mieko Kawakami is een scherp observator van de hedendaagse Japanse samenleving. Stilistisch is het niet helemaal wat ik persoonlijk zoek in een roman, maar toch is dit boek zeker een aanrader. Vooral als je wars bent van valse romantiek, Kawakami staat met haar beide benen in het hier en nu en schrijft onverbloemd over de sores van een alleenstaande Japanse vrouw in de moderne metropool Tōkyō. Shout-out naar Yoline, van wie ik dit boek mocht lenen!

Meer de diepte in? Luister nu naar de 3e aflevering van de podcast Aap Noot Mishima, over de lijvige roman Borsten en eitjes van Mieko Kawakami. Rens en ik zitten voor het eerst met een gast: niemand minder dan vertaler Maarten Liebregts kwam ons vertellen over zijn vertaalproces en wat hij zo goed vindt aan dit boek!

Spotify
Apple Podcasts