Aap Noot Mishima bespreekt 'Kitchen' met vertaler Maarten Liebregts!

Laurens van den Broek 08 januari 2024 Auteur
Het was 30 november 2022 toen ik vertaler Maarten Liebregts voor het eerst ontmoette, in De Utrechtse Boekenbar bij een leesclub over Banana Yoshimoto's Japanse bestseller uit jaren '80 van de vorige eeuw, Kitchen. Meteen viel me Maartens nuchtere welbespraaktheid al op, nog voordat we aan de katsudon begonnen. Na die maaltijd – die overigens een behoorlijke rol speelt in het boek – vond de leesclub plaats en toen dacht ik al: hier zou je zo een podcast van kunnen maken. Dus dat hebben we nu eindelijk gedaan. Wat we van het boek vonden? De sterren geven het al weg, dus het mag geen verrassing zijn dat co-host Rens en ik dit boek van harte aanbevelen: Kitchen is een gloedvol boek dat op een volwassen maar verrassend lichtvoetige manier met zware thema's als rouw en verlies omgaat.

Tast toe! Luister naar de 9e aflevering van de podcast Aap Noot Mishima over de hoopvolle novelle Kitchen van Banana Yoshimoto – met als gast dus de vertaler van het boek: Maarten Liebregts! We zijn in al je favoriete podcast-apps, Spotify én op YouTube te vinden, en ook op Instagram. Leuk als jullie luisteren!

Spotify
Apple Podcasts