Mooie hedendaagse boodschap

LezenmetAnita 09 februari 2022

Allegra is van het eiland waar ze is opgegroeid verhuisd naar het bruisende Dublin. Daar wil ze politieagente worden, maar aangezien dat niet lukte, is ze parkeerwacht geworden. Elke keer als ze aan het werk is ziet ze een gele Porsche staan die zich maar niet aan de regels kan houden. Keer op keer schrijft ze een boete voor hem uit. Totdat de eigenaar van de Porsche ineens voor haar staat en zegt: “Je bent het gemiddelde van de vijf mensen met wie je het meeste tijd doorbrengt.” Dit triggert Allegra zo erg, dat ze op zoek gaat naar wie die vijf mensen in haar leven eigenlijk zijn en dat blijkt nog niet zo makkelijk.

De som van jou en mij is een boek met een boodschap. Je gaat zelf echt nadenken over de vraag van wie jouw 5 mensen in je leven zijn.

Ik moest erg inkomen in dit boek. De opbouw is erg langzaam, pas na 150 pagina’s had het boek mijn aandacht. Allegra wordt erg duidelijk neergezet als hoofdpersoon en je kunt je dus goed inleven in haar. Ze is erg zoekende naar wie ze is en met wie ze om wilt gaan. Een verhaallijn waar veel mensen zich in kunnen herkennen.

Al met al heeft het boek me wel vermaakt, maar ik vond het persoonlijk moeilijk om doorheen te komen in het begin en als het geen recensie boek was geweest, was ik waarschijnlijk gestopt. Ik ben blij dat ik niet ben gestopt met lezen, want het tweede deel van het boek was de moeite waard.

Ik geef dit boek ⭐️⭐️⭐️

Meer recensies van LezenmetAnita