Niet te bevatten!

Linda 02 februari 2020
Door de beschrijving op de achterzijde en de proloog weet je vanaf het begin dat Hannelore “gered” wordt uit de sekte voordat ze 18 jaar is. Desondanks is het een heftig levensverhaal over de jeugd van Hannelore binnen de sekte. Respect voor Hannelore en heel knap van schrijver Frank Krake dat hij door veel onderzoek en gesprekken met Hannelore zelf haar levensverhaal zo respectvol heeft beschreven. Ook de politie agenten die betrokken waren bij de reddingsactie van Hannelore blijven in nauw contact met haar en bouwen een vertrouwensband op voor het leven.

Tijdens het lezen val je van de ene verbazing in de andere verbazing, wat een geestelijke en fysieke vernedering door het Profeten echtpaar, dat is echt niet normaal. Het negeren, uren lang schoonmaken en altijd voor ze klaar staan, alleen maar op hogerop te komen. Hele gezinnen worden ontwricht want niet iedereen is geschikt om een bruid van God te worden. Diverse acties van familieleden om met de sekteleden in contact te komen zijn helaas tevergeefs.

Vooral het vertrouwen in het leven buiten de sekte en de twijfel nadat Hannelore eruit is gestapt vond ik heftig, de confrontatie met de gewone wereld, hoe moet ze zich daarin gedragen? Ook de opvang en steun van oom Bertus en tante Hannie hebben gelukkig een grote rol gespeeld hoe gelukkig Hannelore nu in het leven staat!

De schrijfstijl is vlot en makkelijk met soms een beklemmend gevoel.

Deze persoonlijke geschiedenis is helaas nog steeds werkelijkheid met Ruinerwold in de huidige media.

Meer recensies van Linda