Een cozy kerstboek

Lindseygi 05 januari 2024
Er is niets zo fijn als het jaar af te sluiten én te beginnen, als met een cozy feelgood (Kerst)boek.

Voorspelbaar en toch uniek is Kerstmis in de Schotse Hooglanden op de valreep één van mijn favoriete kerstboeken van 2023. Donna Ashcrofts fijne schrijfstijl neemt je vlot mee door het verhaal zonder al te lang stil te staan bij de verschillende ‘feelgood’ clichés zoals een ‘onverwachte’ sneeuwstorm en het hoofdpersonage Belle. Iemand die anderen altijd op de eerste plaats zet, zichzelf hierbij vergeet én ook nog is heel goed blijkt te zijn in alles wat ze doen.
En toch is het verhaal op geen enkel moment saai. Dat er iets zal ontwikkelen tussen Belle en Jack is vanaf hun eerste ontmoeting duidelijk, maar de weg daarnaartoe zit vol unieke personages (zoals een ezel) en een goed afgewogen dosis coziness.

Donna Ashcroft heeft met Kerstmis in de Schotse Hooglanden het ultieme kerstverhaal geschreven: een klein dorp, sneeuw, samenhorigheid en liefde. Allemaal thema’s die aan bod komen, samen met een dosis humor en héél véél cozy Kerstsfeer.

Meer recensies van Lindseygi