Inferno

Lindy Bolwijn 12 april 2020
Na de Da Vinci Code van Dan Brown te hebben gelezen, heb ik me ook aan Inferno gewaagd. Een virus staat op het punt om zich over de wereld te verspreiden. Aan Robert de taak om dit te voorkomen aan de hand van codes en het meesterwerk Inferno van Dante Alighieri.

Het verhaal speelt zich grotendeels af in Florence en door de beeldende beschrijvingen van de locaties ben je geneigd een stedentrip te boeken om alle pracht en praal te bewonderen.

Waar ik bij de Da Vinci Code moest wennen aan de schrijfstijl, had ik er bij Inferno geen moeite mee. Je wordt meegenomen in nog een avontuur van Robert, met soms voor de hand liggende passages, maar daarom niet minder mooi. Met aan het einde een verassend plot, wat het verhaal compleet maakt.

Meer recensies van Lindy Bolwijn