Cinder & Ella

Lindy Bolwijn 03 september 2021
Toen ik laatst in de bibliotheek was lag Cinder & Ella op de populaire boekentafel bij de Young Adult afdeling. Een boek welke op mijn tbr stond. Ik had mijn mandje al best vol maar kon deze niet laten liggen en mijn gevoel dat dit boek mij wel zou bevallen was terecht. Ik heb genoten.

Door één schokkende gebeurtenis staat het leven van Ella volledig op z'n kop. Ze heeft na een zwaar auto ongeluk haar moeder verloren, heeft maanden moeten revalideren en trekt noodgedwongen bij haar nieuwe 'familie' in. Haar vader, die haar verliet toen ze jong was, en zijn gezin. Ella heeft veel letsel aan het ongeluk overgehouden en heeft nog altijd veel pijn. Ze wordt naar dezelfde dure school als haar stiefzussen gestuurd en ook daar wordt het Ella niet makkelijk gemaakt. Ze besluit contact op te nemen met Cinder, een blogvriend. Samen delen ze een passie, the Cinder Chronicles. Ella is al een tijd verliefd op hem maar durft dit niet te vertellen. Ze durft hem ook niet te ontmoeten, het ongeluk heeft alles veranderd. Het chatten met Cinder voelt als vanouds en doet Ella goed. Alleen wat Ella niet weet is dat Cinder een populaire acteur is uit Hollywood. Wat zou er gebeuren als ze elkaar ontmoeten?

Het verhaal wordt verteld vanuit Ella en Brian. Deze afwisseling zorgt ervoor dat je het boek wordt ingetrokken. Je wilt weten wat er gaat gebeuren. Ella's personage heeft veel te verwerken. Je voelt de pijn en het verdriet wat ze met zich meedraagt. Brian is populair, weet iedereen in te pakken maar is ook enorm gevoelig. Leuke, scherpe dialogen tussen Ella en Brian, waar ik om heb moeten lachen wisselen zich af met harde dialogen, Ella heeft het niet makkelijk. Gedurende het verhaal ontwikkelen de personages zich, met name die van Ella, en ontstaan er vriendschappen welke je niet verwacht.

Een dikke aanrader!

Meer recensies van Lindy Bolwijn