De aanklacht

Lindy Bolwijn 01 juni 2020
Waar ik in na het lezen van mijn eerste boek van John Grisham benieuwd was naar meer, kon ik bij dit boek mijn aandacht er niet bijhouden terwijl ik het verhaal wel boeiend vond.

Een adovocatenkantoor neemt het op tegen Krane Chemical, een bedrijf dat jarenlang chemisch afval heeft gedumpt in de grond van een Amerikaans stadje. Het drinkwater heeft vele mensen vergiftigd. Juryrechtspraak leidt tot een veroordeling voor het bedrijf met een ongekend hoge schadevergoeding. Krane Chemical gaat naar het hooggerechtshof en daar begint het pas echt. Om een gunstige uitspraak te krijgen voor het bedrijf wordt een nieuwe rechter gekocht. Als lezer wordt je meegenomen in dit bizarre proces.

John maakt in dit boek gebruik van vele personages wat bij mij heeft gezorgd voor verwarring en daardoor misschien ook wel het gevoel dat ik nooit in het boek zat. Wat Amerika typeert is dat geld enorm belangrijk is. Heb je veel geld dan heb je veel macht.

Meer recensies van Lindy Bolwijn