Midnight Sun

Lindy Bolwijn 05 oktober 2020
In mijn agenda had ik de datum genoteerd waarop Midnight Sun uitkwam en ook op deze datum heb ik het boek aangeschaft. Nu pas heb ik het boek uit. Ik moet toegeven ik ben nog niet volledig uit mijn leesdip maar het boek heeft me ook niet vanaf de eerste pagina's gegrepen zoals de eerdere Twilight boeken dit wel hebben gedaan. Als fan wil je eigenlijk niet toegeven dat het boek tegenvalt maar ik doe het toch.

Midnight Sun verteld het verhaal vanuit Edwards perspectief. Edward ontmoet Bella op school en vanaf dat moment is hij, zo kun je het denk ik wel noemen, geobsedeerd door Bella. Hij wordt verliefd op haar maar dat laat hij zichzelf niet toe. Uiteindelijk is hij niet sterk genoeg om bij Bella weg te blijven en begint hun verhaal.

Edwards gedachten zijn zo gedetailleerd beschreven en dezelfde gedachten worden zo vaak herhaald dat het mij is gaan vermoeien. Het verhaal stagneert hierdoor af en toe. Uiteindelijk komt de vaart er wat in en zijn er scènes aanwezig die nieuw zijn wat het boek wel tot een must read maakt voor Twilight fans.

Meer recensies van Lindy Bolwijn