Leuke opzet

“Leuke prequel, maar voor wat ik lees wel wat aan de jonge kant”

Afgelopen maand las ik met de leesclub van Inge het boek Doodleuk van Holly Jackson, de prequel van A good girls guide to murder, maar dan de Nederlandse versie. Ik had deel 1 al in huis, toen Inge de leesclub startte, dus ik heb met heel veel liefde meegedaan omdat deze serie normaal helemaal binnen mijn genre valt en ik dus heel erg benieuwd ben naar de serie.

Doodleuk is een prequel van 150 pagina’s met vrij grote letters. Het gaat over de 17-jarige pip, die een spel speelt met haar vrienden waarbij ze een moord op moeten lossen en ieder van heen speelt een karakter van wie er eentje schuldig is aan de moord, alleen niemand weet wie.

De chapter art is erg mooi. Don’t judge a book by its cover, maar ik ga er gewoon erg goed op als de omsalg mooi is, of als de art in het boek zelf mooi is en dat had ik bij dit boek wel heel erg. Er zitten ook briefjes in het spel die tijdens het spel gevonden worden en ook die zijn in stijl verwerkt in het boek, wat een leuke onderbreking geeft van alle tekst en het verhaal meer tot leven brengt.

De karakters zijn allemaal jongvolwassen, maar ik ben eerlijk als ik het idee kreeg dat ze een stuk jonger waren. Ik had het ook geloofd als ze 15 waren geweest, door het gedrag dat ze vertoonden en door hoe ze werden neergezet.

Het verhaal zelf en het spel vond ik leuk. Ik zou zelf ook wel zo’n spel kunnen spelen. Ik ben het wel met Pip eens dat de oplossing van de murder mystery erg makkelijk was en dat ik vaak net zo ingewikkeld denk als Pip, waardoor het einde me dus wat tegenviel. Maar tegelijkertijd, gaf het wel een goede aanzet voor deel 1 van de serie en weet je door de prequel ook waarom deze serie wordt geschreven. Ik heb dus ook erg veel zin om deel 1 te lezen in de komende weken.

Het is qua doelgroep een boek dat ik iets te makkelijk vond, omdat ik echte psychologische thrillers gewend ben en dit Young Adult is, dus hij viel mij iets te makkelijk, maar ik vond het onderwerp leuk, de spanning leuk die je het hele boek door voelde en de schrijfstijl vond ik na even wennen ook wel erg fijn.

Doodleuk is een leuke, maar niet hele speciale opzet naar deel 1 van het boek en krijgt van mij 3,5 ster!

~Live Your Life Reading

Meer recensies van Live your life reading