Vreemd, anders... maar toch wel heel gaaf!

lizz-maessen 02 januari 2020
Stoere romantiek in de woestijn tussen een schietgraag meisje en een mysterieuze jongen

Rebel in de woestijn van Alwyn Hamilton is voor iedereen die genoten heeft van De Hongerspelen, De Kronieken van de Onderwereld, De selectie en Academicus Vampyrus: een verhaal vol romantiek en sterke personages.

Rebel in de woestijn gaat over een stoer meisje dat opgroeit in de woestijn en beter met pistolen dan jongens overweg kan. Vermomd als jongen doet ze mee aan een schietwedstrijd, maar voordat ze het weet is ze samen met een knappe, mysterieuze jongen op de vlucht en wordt ze achternagezeten door angstaanjagende djinns en gewelddadige bandieten.

Een zanderig verhaal over het leven van de Blauwogige Bandiet oftewel Amani. Door dit boek krijg je een waanzig kijkje in het leven van een 'buitenbeentje', een voor andere karakters in het boek vervelend en misschien zelfs minderwaardig. Een verhaal vol liefde, drama, actie, spanning en vreugde maar ook verdriet.

Ik vond dit in het begin nogal een saai boek maar binnen een aantal hoofdstukken had het boek me compleet in haar macht. Ik ben klaar met het eerste deel em ga gelijk verder met deel twee, ik kan niet wachten!

Meer recensies van lizz-maessen