Misdaad met een vleugje romantiek

Nele Liz 09 juni 2015
Ik was heel blij toen ik hoorde dat Meisje Vermist van Tess Gerritsen eindelijk in het Nederlands zou verschijnen. Volgens de auteur is dit haar “overbruggingsboek”. Een boek waarin ze de periode van haar eerder romantisch getinte boeken stilaan verlaat, om zich helemaal te richten op de thrillers uit de Rizolli en Isles serie.
Het boek was dan ook net zoals Tess het zelf omschreef. Meisje vermist is een knap misdaadverhaal met heel wat romantische elementen. Wanneer je liefst haar medische thrillers leest dan is de romantiek in dit verhaal even wennen. Maar Tess Gerritsen bewijst ook in dit boek terug dat ze een hele goede schrijfster is. Meisje vermist leest heel vlot, en het verhaal ontspint zich tot een onverwacht en verrassend plot.
Zeker een aanrader!

Meer recensies van Nele Liz