Blind Trouwen?!

LorevanDun 01 maart 2020
Mei is net gedumpt. Haar leven is een grote puinhoop. Dan vindt ze een pak orakelkaarten dat ze ooit van haar vader kreeg. Ze belandt van de ene situatie in de andere, tot ze het wel moet geloven: de kaarten hebben een boodschap voor haar. Aphrodite, de kaart van de liefde, stuurt haar naar een huwelijksbureau. Mei besluit blind te trouwen, durft ze wel? Zet ze door of wordt ze een runaway bride?

Bij de titel moest ik meteen aan het gelijknamige TV-programma denken. Ik ben best wel een fan van reality tv en dus ook van Blind getrouwd. Had het boek hetzelfde concept als het programma of was de overeenkomst eerder toevallig? De achterflap gaf meteen antwoord, jawel, in dit boek gaan twee mensen trouwen, die elkaar nog nooit eerder ontmoet hebben. Met dit idee kon een feelgood toch nooit de mist in gaan, is dat zo? Dat lees je verder in mijn recensie.

Als eerste maken we kennis met Mei door middel van het interview met het relatiebureau dat de huwelijken voorbereidt. Deze korte stukjes worden dan afgewisseld met het eigenlijke verhaal. Hierdoor leren we Mei kennen door het verhaal op zich, maar ook in het interview staan er korte stukjes commentaar bij geschreven door het huwelijksbureau. Dit zorgt ervoor dat je soms een extra indruk krijgt van Mei die je eerst zelf niet zag.

Mei trouwt met Lucas. Lucas heeft zo zijn eigen redenen om te trouwen. We lezen het verhaal af en toe vanuit zijn perspectief. In het begin vond ik hem een beetje een vervelend personage. Hij nam het huwelijk niet serieus en ergerde zich aan Mei. Gelukkig verandert hij door het verhaal heen en gaat toch wel inzien dat er misschien wel iets in de match zit.

Naast Mei en Lucas is er nog Astra, de beste vriendin van Mei en een geweldig personage! Ik wil haar ook als beste vriendin. Ze is geweldig, heeft een eigen chocolade- en boekenbar en heeft geweldig veel humor. Een hele grote aanvulling op het verhaal.

Laura Van Dyck heeft met Blind getrouwd gekozen voor een bekend concept, maar ze heeft er haar eigen draai aan gegeven. Het verhaal bevat humor, wat natuurlijk niet kan ontbreken bij een huwelijk met een onbekende. Beide personages hebben hun verleden en hun moeilijkheden in het opbouwen van de relatie. Laura is erin geslaagd om dit heel geloofwaardig neer te schrijven.

De opbouw in het verhaal is heel goed gedaan. We leren beide personages eerst individueel kennen en na de bruiloft zien we de groei die ze doormaken in hun relatie. In het begin is het natuurlijk moeilijk, liefde moet groeien en de kans krijgen om te vormen. Ze krijgen te maken met een verleden dat toch in hun relatie een rol komt spelen. Beide personages hebben natuurlijk ook hun eigen job en die is ook niet altijd even gemakkelijk te accepteren.

Blind getrouwd krijgt van mij vier sterren. Het ideale boek voor alle fans van het gelijknamige programma, maar ook voor lezers die houden van humoristische feelgoodboeken.

Gelezen en gerecenseerd voor In de boekenkast.

Meer recensies van LorevanDun