Vergeet me niet, humor, liefde, vriendschap maar ook serieuze onderwerpen

LorevanDun 15 februari 2020
Vergeet me niet is het verhaal van Georgina. Op één dag tijd wordt ze ontslagen op haar werk en ze betrapt haar vriend met iemand anders in bed. Nauwelijks bekomen van deze dubbele vernedering neemt ze maar de eerste de beste baan aan die haar aangeboden wordt. Ze wordt barvrouw in een nieuwe pub, gerund door Lucas McCarty, de jongen op wie ze op school lang verliefd was. Lucas is uitgegroeid tot een knappe man met een hond en een bedrijf, terwijl Georgina van betekenisloos baantje naar betekenisloos baantje is gegaan. Lucas legt echter een donker geheim uit haar verleden aan de oppervlakte en ze weten allebei niet goed hoe ze hiermee moeten omgaan.

Het eerste wat opvalt aan dit boek, is de geweldig fijne cover. Hij geeft mij meteen zomerse vibes, ideaal om aan dit gure winterweer te ontsnappen.
Het verhaal begint met een terugblik naar ‘Toen’. Toen is de tijd waarin Georgina en Lucas elkaar leerden kennen. Ze komen bij elkaar te zitten en moeten voor een opdracht bij Engels samenwerken. Georgina doet er alles aan om bij het populaire groepje te horen, terwijl Lucas een stille, onopvallende jongen is die weinig moeite doet hiervoor. Hierdoor lijkt het op het eerste moment moeilijk te gaan, maar al snel blijkt het toch te klikken tussen hen.

Na deze terugblik beginnen we in het ‘Nu’. Hierbij leren we Georgina kennen net op het moment dat ze ontslagen wordt en ze haar vriend betrapt. Dit geeft haar meteen een meelijwekkend kantje mee. Gelukkig heeft Georgina heel wat humor en verdwijnt dit gevoel heel snel. Ze weet elke situatie goed te relativeren met haar humor, toch merk je dat beide situaties wel hun littekens hebben achtergelaten.

Naarmate het verhaal vordert, wordt het verhaal iets serieuzer. Georgina heeft in haar verleden wel wat dingen meegemaakt die stilaan verteld worden. Zo wordt het ook duidelijk dat achter deze vrolijke façade ook wel wat pijn schuilgaat.

Toch blijft dit een echte feelgood. Je sluit het verhaal af met een lach op je gezicht, dat kan ook niet anders met de humor die in het verhaal aanwezig is. Georgina is het toonbeeld van een sterke vrouw die geen man achter zich nodig heeft. Ze redt zich wel, ook al is het niet altijd even gemakkelijk.

Vergeet me niet krijgt vier sterren van mij. Een echte aanrader als je eens zin hebt in een vermakelijk feelgoodboek met toch hier en daar een serieuzer onderwerp. Mhairi McFarlane heeft de perfecte combinatie weten te vinden tussen humor, serieuze onderwerpen en natuurlijk liefde en vriendschap!

Gelezen en gerecenseerd voor In de boekenkast.

Meer recensies van LorevanDun