Nu of nooit is een prachtig verhaal!

LorevanDun 01 mei 2020
Camryn Bennett dacht dat ze haar leven op een rijtje had, tot alles misging… Ze is vastbesloten positief te blijven en door te bijten. Als een avond in een hippe club een onverwachte wending neemt, besluit ze om alles achter te laten en haar hart te volgen.
Ze stapt in een bus, zonder duidelijke bestemming en gewapend met alleen een telefoon en een tas met essentials. Ze heeft geen idee wat ze eigenlijk zoekt – ze weet alleen dat ze zo ver mogelijk weg wil. Onderweg ontmoet ze Andrew Parrish. Door Andrew ontdekt Camryn een hele andere kant van zichzelf. Ze besluiten een roadtrip te maken en haar leven wordt een stuk wilder en spannender. Maar net als Camryn is ook Andrew ergens voor op de vlucht. Zal zijn geheim hen dichter bij elkaar brengen of alles kapotmaken wat ze hebben opgebouwd?

De cover laat meteen zien dat het een New Adult is. Hij is ook heel mooi. Ik kreeg meteen zin om te lezen en deze nieuwe auteur te ontdekken. De cover belooft ook meteen wat steamy scènes, die natuurlijk niet kunnen ontbreken in een New Adult.

Wat meteen opvalt zodra ik begin te lezen, is de diepgang die er zit in het verhaal. J.A. Redmerski zet vanaf pagina één de toon van het verhaal. Camryn heeft mentale struggles die heel duidelijk naar voren komen. Ze weet deze heel realistisch neer te zetten en je krijgt als lezer meteen sympathie voor Camryn. Je wordt meteen in het verhaal meegenomen en je vraagt je af wat Camryn allemaal heeft meegemaakt.

De erotische scènes lieten een hele tijd op zich wachten. Dat gaf het verhaal nog meer kracht, vond ik. Het draaide niet alleen rond de seks en het verhaal stond echt op zichzelf zonder deze toevoeging. De scènes waren aanwezig als extraatjes in het verhaal. Heel veel New Adult boeken staan of vallen met deze scènes en dat vind ik heel sterk aan dit verhaal.

Natuurlijk heeft ook Andrew zijn verleden. Hier wordt heel weinig over verteld. Er wordt net genoeg verteld om te weten dat er nog wat geheimen zijn, maar wat deze geheimen zijn, dat heeft lang geduurd voor je dat ontdekt.

Naast de personages heeft Nu of nooit een heel sterk verhaal. Andrew en Camryn maken een hele reis langs hun gevoelens, speciale plekken. Op het einde van het verhaal merk je dat er nog iets achtergehouden wordt. Hierdoor gaat het verhaal op het einde heel snel, er komen heel wat onthullingen. Er is een grote verrassing en dan komt het verhaal spijtig genoeg tot zijn einde. Het einde ging voor mij net iets te snel. Er gebeurde heel veel in korte tijd, het trok je mee, maar het liet mij ook helemaal overdonderd achter, met de nodige tranen in mijn ogen.

Nu of nooit is een prachtig verhaal. Het heeft veel diepgang, maar het einde ging voor mij net iets te snel. Het einde wist mijn tranen te trekken en zal ervoor zorgen dat ik dit boek niet snel vergeet. Camryn is een geweldig personage dat ik meteen in mijn armen sloot. Nu of nooit krijgt van mij vier sterren.

Gelezen en gerecenseerd voor In de boekenkast.

Meer recensies van LorevanDun