Het winterhuis heeft me in de ban.

LorevanDun 01 mei 2020
Wanneer Ellinor ontdekt dat zij en haar moeder niet verwant zijn aan de rest van haar familie, stort haar wereld in. Ze begint te twijfelen aan wie ze zelf is. Ook de betekenis van familie stelt ze in vraag. Om haar ware afkomst te ontdekken gaat Ellinor op onderzoek uit. Deze zoektocht brengt haar naar Kroatië en Nieuw-Zeeland. Ze ontdekt een tragisch liefdesverhaal, en een groot familiegeheim.
In De geheimen van het winterhuis krijgen we niet alleen het verhaal van Ellinor te lezen, maar ook van nog twee andere vrouwen in verschillende tijden.

Allereerst heeft De geheimen van het winterhuis weer een prachtige cover. Ik zit meteen in de vakantiestemming en krijg direct zin om dit verhaal te lezen.

Naast haar onderzoek heeft Ellinor ook haar man, Gernot, bij zich op reis. Gernot is egoïstisch en een personage dat ik snel wil vergeten. Als man van Ellinor zou je verwachten dat hij interesse toont in haar verleden en graag samen met haar op onderzoek wil gaan. Spijtig genoeg is hij helemaal het omgekeerde. Gernot zorgt ervoor dat je sympathie krijgt voor Ellinor, maar ik vroeg mij ook meermaals af, waarom ze bij zo’n man bleef. Ellinor zou zoveel beter kunnen krijgen.

De zoektocht van Ellinor brengt haar in verschillende landen en ze ontmoet heel veel verschillende mensen. Het verhaal heeft ook meerdere verhaallijnen. We hebben het verhaal van Ellinor, Liliana en Dana. Daarnaast hebben we ook nog dagboekfragmenten en een boek over haar overgrootvader. We krijgen hierdoor heel veel informatie, waardoor zeker in het begin de familiebanden niet heel duidelijk zijn. Als je het eenmaal door hebt en je in het verhaal zit, zorgt dit er net voor dat het verhaal blijft boeien.

Sarah Lark heeft met De geheimen van het winterhuis weer een prachtig verhaal geschreven. Het is de ideale combinatie van heden en verleden waar op het einde alle verhaallijnen mooi samenkomen. We leren ook weer meer over Nieuw-Zeeland en dit keer ook over Kroatië.

Gelezen en gerecenseerd voor In de boekenkast.

Meer recensies van LorevanDun