Meer dan ooit een leuk verhaal!

LorevanDun 23 december 2019
Het allereerste wat opvalt aan 'Meer dan ooit' is de mooie cover. Hij geeft een hele romantische en leuke sfeer aan het verhaal. Ik krijg ook een lichtelijk kerstgevoel, maar dat kan ook komen door de tijd van het jaar natuurlijk.

Lucie en David zijn twee geweldige personages die Marina Folkers heeft neergezet. Ze hebben elkaar leren kennen toen ze jong waren, en nu zien ze elkaar weer na een paar jaar. Doorheen het verhaal maken beide personages een mooie evolutie door. Allereerst leren we Lucie kennen en haar verhaal. We volgen haar redenen om naar David te vertrekken, maar kennen dan het verhaal niet wat er zich in het verleden heeft afgespeeld.
Na een tijdje leren we ook David kennen en zien we hoe een grote evolutie hij maakt. David doorgaat heel wat verschillende stadia. Hij heeft het eerst moeilijk met de komst van Lucie, maar gelukkig blijft hij niet hangen in het verleden. Ik vond bij hem de verandering heel mooi geschreven en het voelde allemaal heel juist aan.

Meer dan ooit is dan ook veel meer dan een oppervlakkige feelgood. Er komen heel wat diepere onderwerpen aan te pas. Marina is er heel goed in geslaagd deze realistisch en geloofwaardig neer te schrijven.

Marina Folkers heeft een hele beeldende schrijfstijl. Het verhaal leest ook heel aangenaam. Ik was zo doorheen het verhaal, ik wou niet stoppen met lezen. Iedere keer ik een klein stukje wou lezen, gingen er door de aangename schrijfstijl heel wat pagina's door.
De opbouw van het verhaal heeft hier ook veel mee te maken. Je krijgt op de juiste momenten informatie uit het verleden, maar toch wordt de spanning erin gehouden door net niet genoeg vrij te geven.

Door de schrijfstijl en opbouw wil ik alleen maar meer lezen van Marina Folkers. Ik heb Meer dan ooit met heel veel plezier gelezen en het krijgt van mij dan ook een mooie vier sterren.

Meer recensies van LorevanDun