Ik niet op jou

LorevanDun 31 juli 2019
Het was moeilijk om geen hoge verwachtingen te hebben bij dit boek. Heel instagram stond vol met positieve recensies en enthousiaste meningen dus ik kon niet anders dan echt een heel goed boek verwachten. Het is een onbekende auteur voor mij, dus ik kon geen verwachtingen hebben op basis van haar vorige boeken.

In Ik niet op jou maken we kennis met Lucy en Joshua. Ze haten elkaar, spijtig genoeg zitten ze tegenover elkaar aan hun bureau. Iedere kans die ze krijgen, maken ze duidelijk wat ze van de andere vinden, op een speciale (kinderachtige) manier. Als er sprake is van promotie barst de strijd pas echt los.
De cover van Ik niet op jou is een echt pareltje. Ik zou het meteen oppakken in de boekhandel. Het ademt feelgood, maar niet op een overdreven manier.
De haat-liefde verhoudingen tussen Lucy en Joshua is heel goed uitgewerkt. Je merkt meteen dat er meer zit achter deze haat, maar het is niet meteen duidelijk wat. Doordat beide personages toch iets van zichzelf tonen, krijg je een beeld van hoe het zou kunnen zijn naast de haat, maar dan gebeurt er iets en zetten ze allebei meteen hun stekels weer op.

Er zit ook heel wat humor in het verhaal. Dit komt vooral dat de haat zich soms op een heel kinderachtige manier kan uitten, dit maakt het verhaal ook eens zo leuk. De personages maken heel veel opmerkingen naar elkaar, maar hebben vaak niet door hoe flauw ze eigenlijk zijn.

Mijn verwachtingen zijn zeker waargemaakt. Iedereen had gelijk. Ik niet op jou is een echte aanrader om te lezen. Het is de ideale combinatie tussen humor, liefde en haat.

Meer recensies van LorevanDun