Knetterverliefd op knetterverliefd?

LorevanDun 05 oktober 2019
In knetterverliefd leren we Caro kennen. Ze is net gedumpt door haar vriend. Ze besluit in een impulsieve bui een bouwvallig huisje te huren. Haar beste vriendinnen verklaren haar voor gek, ze snappen niet dat ze het hippe Amsterdam inruilt. Caro's nieuwe woonplek is echter niet echt ontspannend door de aanwezigheid van heel wat speciale figuren.

De cover oogt heel leuk. Hij geeft je meteen het gevoel dat dit een heerlijk zomers feelgoodverhaal wordt.

Zodra ik begin te lezen valt op dat dit zomerse wel wat bedriegt, het verhaal speelt zich na de zomer af, net voor kerst. Allesbehalve in de zomer dus. Gelukkig weegt dit niet op tegen heet leesplezier.

In knetterverliefd is er één vertelperspectief, namelijk die van Caro. Caro is een leuk personage dat je meteen in je hart sluit. Ze is soms onzeker, maar weet wel wat ze wil. Vannessa heeft een aangename schrijfstijl. Het verhaal leest vlot door. Ik had na mijn vakantie even een leesdip, maar dit boek vloog er op een paar dagen door.

Het verhaal is eerder kort. Dit is spijtig, soms gebeurt er teveel tegelijk. Bepaalde situaties hadden iets meer uitgewerkt mogen worden. De actie blijft zo wel aanwezig in het verhaal. Er zijn weinig dode momenten.

Knetterverliefd is een dunner boekje dus ideaal om te lezen onderweg. Het verhaal heeft leuke personages, leuke situaties maar ze worden net niet genoeg uitgewerkt.

Meer recensies van LorevanDun