Het boek van jou en mij

LorevanDun 30 juli 2019
Verwachtingen waren er weinig op voorhand. Ik kende de auteur niet dus had niet echt iets om op verder te gaan.

In Het boek van jou en mij maken we kennis met Erin en Dominic. Ze krijgen op hun huwelijksfeest een notitieboek cadeau, het boek van jou en mij. Hierin kunnen ze alles opschrijven wat ze niet tegen elkaar durven zeggen. Ze zijn ervan overtuigd dit niet nodig te hebben, maar natuurlijk gebeurd er heel veel in een mensenleven dus ook in dat van Erin en Dominic.

Ik was meteen weg van het idee van het boekje. Ik weet niet of het iets voor mij is, maar ik vind het echt leuk. Ik zie mezelf dit ooit nog wel proberen, al hoop ik het natuurlijk niet nodig te hebben. Ik vind het idee op zich in ieder geval al heel goed gevonden.

Door de vele tijdsprongen moest ik in het begin even in het verhaal komen, het was me niet altijd meteen duidelijk waar in de tijd we ons juist bevonden. Toen ik dit echter gewend was, stoorde dit niet meer en zorgde dit er net voor dat ik het boek meer ging waarderen. Je zag het heden en het verleden zo tegen elkaar en het zorgde ervoor dat het verhaal voor mij meer diepgang kreeg.

Het boek van jou en mij wist mij niet van in het begin te bekoren. Toen ik de tijdsprongen gewend was kreeg het verhaal er meer diepgang door omdat je heel mooi de tegenstellingen zag in heden en verleden.

Het einde van het verhaal bevat een hele grote plottwist die ik echt niet zag aankomen. Dit zorgde ervoor dat mijn hart even helemaal brak. Hoe had de auteur dit kunnen doen. Ik snapte er echt niets van. Het had zo mooi kunnen eindigen, maar het bevat ook wel een deel de kracht van het verhaal. Ik zou heel graag het verhaal nog eens herlezen met de plottwist in mijn gedachten.
Het boek van jou en mij krijgt van mij een mooie vier sterren. Het wist mij te verrassen met de plottwist, mijn hart te breken, maar mij ook gelukkig te maken door de hoop die er zit in dit verhaal en in het boek.

Meer recensies van LorevanDun