Stefanie Van Mol weet me te verleiden.

LorevanDun 01 mei 2020
Amélie Jonker is spoedarts. Ze is aan het werk als ze wordt opgeroepen voor een topsporter met een flinke blessure. Deze topsporter is Oliver Prins, aanvoerder en topvoetballer. Als Amélie voor een eerste keer bij hem langskomt, is hij onder invloed van zware verdoving en doet hij haar een oneerbaar voorstel.

Ondanks dat gênante voorval is Oliver wel gecharmeerd van de knappe, blonde dokter. Hij is dan ook vastbesloten om haar mee uit te vragen op date. Waar hij echter niet op had gerekend, is dat Amélie weigert. Hij zal alles op alles moeten zetten om Amélie te verleiden.

Een New Adult van eigen, Vlaamse, bodem, die moest ik lezen! Ik las nog nooit eerder iets van Stefanie Van Mol, dus het is een eerste kennismaking met deze auteur.

Verleid me is een redelijk kort verhaal. Toch weet Stefanie Van Mol het verhaal volledig te vertellen zonder te snel te gaan. Het komt ondanks de snelheid nooit ongeloofwaardig over. Het tempo is ideaal. Door het weinige aantal pagina’s blijft het verhaal wel aan de oppervlakte. We krijgen weinig details en er wordt niet de diepte in gegaan.

Amélie is een heel leuk personage. We leren haar kennen als een eerder onzekere vrouw, die dankzij Oliver weer in zichzelf gaat geloven en weer sterker in haar schoenen staat. Oliver daarentegen leren we kennen als de echte voetbalmacho. Gelukkig verdwijnt deze façade heel snel en leren we hem kennen zoals hij echt is.

Verleid me is zonder twijfel een een steamy New Adult. Er zijn af en toe steamy scènes in het verhaal, maar ze overheersen niet te hard. Er is een hele goede balans gevonden hiertussen.

Verleid me is een redelijk kort verhaal, maar dat doet niets af aan de kwaliteit. Er zijn steamy scènes waardoor je niet kunt missen dat dit een New Adult is. Verleid me is deel 1 in een nieuwe reeks van Stefanie Van Mol, ik kijk al uit naar het vervolg.

Gelezen en gerecenseerd voor In de boekenkast.

Meer recensies van LorevanDun