LorevanDun VIP Club

Dani gaat na een moeilijke tijd in Nederland studeren in California. Door een fout bij de stundentenhuisvesting staat ze op straat zonder plaats om te slapen. Gelukkig wordt ze geholpen door de moeder van Jax. Ze komt terecht bij Jax in een huisje.
Jax heeft heel wat meegemaakt het afgelopen jaar. Bij een schietpartij kwam een goede vriendin van hem om, hierdoor kampt hij met paniekaanvallen en voelt zich kwetsbaar. Het contact tussen Jax en Dani verloopt in het begin heel stroef. Tot ze elkaar beter leren kennen.
De cover van genadeloos is geweldig leuk! Hij past heel mooi bij de voorgaande delen. Ik zou hem ook meteen oppakken in de boekhandel. Het stadion en dan het koppeltje erboven. Ik ben helemaal fan!

Het verhaal is voor het grootste deel geschreven vanuit het perspectief van Dani. We weten al vrij snel dat er in het verleden heel wat gebeurd is in Nederland, maar wat juist dat blijft heel lang onbekend. Dit zorgt er als eerste punt voor dat je zo veel mogelijk wil blijven verder lezen. Wat is er gebeurd, waarom is ze ‘gevlucht’ naar California?

Af en toe krijgen we ook een perspectief vanuit Jax. Deze stukjes geven heel vaak iets meer info over waarom hij op bepaalde manieren reageert. Jax heeft ook heel wat meegemaakt. Omdat het toch al even geleden was dat ik Grenzeloos las, wist ik niet meteen meer wat er juist gebeurd was. Dus dat moest ik ook wat verder in het verhaal terug ontdekken. Toen er een beetje verteld werd, kwam het wel meteen allemaal terug.

Dani en Jax leren elkaar beter kennen en op dat moment vliegen de vonken er vanaf. We hebben de nodige seksscènes. Die zijn heel leuk neergeschreven en nergens te plat.

Lis Lucassen weet ook heel veel humor te verwerken in haar boek. Af en toe moet je echt lachen om wat ze schrijft, andere momenten wordt het dan weer heel heftig. Zo ook naar het einde toe. Je wist dat er nog iets zou gebeuren, maar wat precies, dat wist me echt te verrassen. Ik werd helemaal stil van het einde. Zo heftig. Het verhaal heeft met schuldgevoelens, trauma’s en rouwverwerking heel wat zware thema’s. Deze komen op een respectvolle manier aan bod en worden ook heel goed en geloofwaardig uitgewerkt.

Genadeloos krijgt van mij vier sterren. Een vlot lezend verhaal met de nodige humor en daartegenover ook de nodige heftige stukken.

Reacties op: Genadeloos sterk verhaal.

Genadeloos - Lis Lucassen
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 15,00 Bestel het e-book € 4,99