Een paar uurtjes vermaak zonder te veel diepgang? Hier aan het juiste adres!

Ik las 'De best man' voor de LEWA-leesclub van 2024 en ik ergens ben ik blij dat ik toch weer een beetje uit mijn comfortzone gestapt ben (bedankt Hebban!). 'De best man' beschrijft het liefdesverhaal van Maddie en Chase, twee twintigers die stiekem al een hele tijd op elkaar vallen, maar nooit op die gevoelens durfden in te gaan. Nu ze geforceerd worden om een aantal dagen samen door te brengen, kan je er zeker van zijn dat daar verandering in zal komen.

Armentrout is geen onbekende van me en haar boeken blijven voor mij telkens rond dezelfde score draaien: een niet te ingewikkelde maar wel ontspannende 3 sterren. Ondanks dat er verschillende elementen in dit verhaal waren die me stoorden - problemen die makkelijk op te lossen waren, miscommunicaties en te veel zelftwijfel - heb ik toch kunnen genieten van het verhaal. Het is lekker kort en to the point en het doet wat het belooft. Ik denk niet dat iemand bij het zien van de titel en beschrijving diepgaande gesprekken en gedachten verwacht en die zal je ook niet krijgen. Wat je wel krijgt is een portie spicy scenes, karakterontwikkeling die je in zo'n kort verhaal niet zou verwachten en een heerlijk happy end. Op zoek naar de nieuwe Jane Austen? Dat zal hem niet worden. Maar op zoek naar iets vermakelijk dat je even in een simpelere wereld brengt? Check! Ik zou zeggen: geniet dan maar voor een paar uurtje van 'De best man'!

Meer recensies van lottevanderpaelt