geweldig om mensen bewust te maken van mentale problemen

lottevanderpaelt 17 januari 2021
Beoordeling: 3.5 sterren

Het eerste derde van het boek sprak mij helemaal niet aan. Ik was vaak geïrriteerd door kleine details die mij zo dom leken en vond het eerlijk gezegd niet echt leuk. Dit was nog maar het tweede John Green boek dat ik ooit gelezen heb (na De weeffout in onze sterren) en aangezien ik het eerste ook niet leuk vond, begon ik het gevoel te krijgen dat deze boeken misschien gewoon niet echt iets voor mij zijn. Maar dat was wanneer ik het boek plots leuker begon te vinden.

Het tweede en derde deel waren ook niet het beste wat ik ooit gelezen heb, maar ik begon er tenminste van te genieten. Het eerste deel was redelijk traag en er gebeurde niet echt iets, terwijl de rest van het boek naar mijn mening wel interessant was. Ik heb zelf ook last van mentale problemen - wel niet zo erg als Aza - en boeken als deze helpen mij mezelf beter te begrijpen en me te realiseren dat ik niet alleen ben met deze problemen. Ik vind dat John Green met dit boek en deze protagonist iets geweldig gemaakt heeft om mensen bewuster te maken van deze problemen en te tonen hoe moeilijk het is om tegen dit soort gedachten te vechten.

Ter conclusie: niet het beste boek ooit, maar wel mijn favoriete John Green boek tot nu toe en een goed boek om mentale problemen ter sprake te brengen.

Meer recensies van lottevanderpaelt