Verrassend interessant

lottevanderpaelt 13 maart 2023
Oorspronkelijk was ik niet echt enthousiast over dit boek, het was iets waar ik nooit zelf naar gegrepen zou hebben. Toch ben ik uiteindelijk blij dat ik het gelezen heb. Meestal ben ik geen grote fan van thrillers die over geschiedenis gaan, maar 'De stenen goden' heeft me hierbij positief verrast. Ik heb heel wat bijgeleerd over de geschiedenis van Paaseiland, waar ik voordien eigenlijk niet veel over wist. Alhoewel sommige plotdelen te voorspellen waren, waren er toch ook een heleboel delen die ik niet zag aankomen. Ook het gebruik van en afwisselen tussen twee hoofdpersonages op compleet verschillende plaatsen die toch met elkaar verbonden zijn vond ik een goed idee: het zorgde dat de spanning vaak opgedreven werd en ik snel wilde doorlezen aangezien ik na een cliffhanger eerst door een hoofdstuk met een complete andere situatie moest. Ik was ook blij met de korte hoofdstukken, maar dat is meer een persoonlijke voorkeur. Qua schrijfstijl was het niet opmerkelijk, maar wel mooi en vlot geschreven. Het had van mij wel iets korter mogen zijn.

Meer recensies van lottevanderpaelt