Zonnetje

loveboeken 04 maart 2024
Vleugels van vuur – de helderste nacht

“Er zit een verhaal achter. Iedereen heeft een verhaal, maar je moet wel de moeite nemen om het te ontdekken.” blz. 98.

Synopsis:
Uit duisternis zal het licht weer stromen...
De kleine draak Zonnetje heeft de drakenprofetie altijd heel serieus genomen. Als ze kan helpen de oorlog eindelijk te beëindigen, moet ze het wel proberen. Maar schokkend nieuws van de draak Morgenziener brengt Zonnetjes geloof aan het wankelen. Is alles wat zij en haar vrienden hebben doorstaan voor niets geweest? Moet Zonnetje zich neerleggen bij haar lot of kunnen de drakenjongen op hun eigen manier de oorlog toch tot een goed einde brengen?

Dit is alweer het vijfde deel in de serie Vleugels van vuur. En wat een gave serie is dit voor kinderen vanaf ongeveer 10 jaar die niet snel bang zijn. Ik weet zeker dat stoere jongens en natuurlijk meiden die claimen niet van lezen te houden door deze serie het leesgenot gaan ervaren.

In dit deel staat Zonnetje centraal. En Zonnetje je bent geweldig. Jij bent het bewijs dat je met vriendelijkheid veel kunt bereiken. Ik gun iedereen een vriendin als Zonnetje!

Samen met haar drakenvrienden, de uitverkorenen, zorgen ze voor een einde aan de oorlog. Laat je weer meeslepen en geniet van dit goed geschreven boek.

Ik vind het persoonlijk wel spijtig dat de serie nu stopt. In de originele versie zijn er nog meerdere delen. Ondanks dat ik zelf niet snel voor boeken over draken uit eigen beweging zou hebben gekozen heb ik deze serie echt met veel plezier gelezen.

Krijg je de kans ga dan zeker op avontuur met Zonnetje, Sterrenwolk, Tsunami, Klei en Glorie. Je zult er geen spijt van krijgen.

Meer recensies van loveboeken