Je bent prachtig is prachtig

loveboeken 15 februari 2024
Je bent prachtig

“Silvie zou anders liefhebben. Ze zou haar geliefde vieren, ze zou nieuwsgierig zijn naar wat hem onderscheidde en zich in een liefde nestelen die vrijmoedig anders was.” blz. 42

Synopsis:
Vier zussen. Een onmogelijke liefde. Een hartverscheurende familiegeschiedenis.
Een hechte familie valt uiteen door de komst van een buitenstaander.

Hoe vaak zeg jij je bent prachtig tegen jezelf of iemand anders? De vader van Julia, Silvie, Cecelia en Emeline, zei hij telkens als hij een van zijn dochters zag. Wat een prachtige gewoonte om te doen voor een ander.

Dit boek draait om de familie Padavano. Je leert de zussen goed kennen. Het boek is qua personages krachtig geschreven dat je zelfs personages gaat haten. Waar ik in het begin Julia nog sympathiek vond was dat gaandeweg het boek absoluut niet meer het geval.
De dames maken veel mee wat een orkaan aan emoties met zich meebrengt. Van tienerzwangerschappen, tot het verlies van hun vader, tot een moeder die afstand neemt, een scheiding (in die tijd waarin het gebeurde nog niet zo gebruikelijk) en een zus die lesbisch is.

Daarnaast speelt William een belangrijke rol in het boek en binnen de familie Padavano. William die als kind zijn zusje verloor. Waarmee hij tevens ook zijn ouders verloor aangezien zij toen niet meer in staat waren hun zoon liefde te tonen. William die denkt dat hij alleen basketballer kan zijn. Die flinke blessures oploopt. William die denk dat hij niet goed genoeg is voor iemand. William die depressief is.
Gooi dit in de familie Padavano met hun eigen problemen en de orkaan aan emoties is compleet.

Toen ik de oproep voor de leesclub van Ilona voorbij zag komen werd ik gewoon weg verliefd op de cover. Deze is prachtig.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik echt even in het verhaal moest komen, er wordt vrij veel informatie over je uitgestrooid in het begin.
Maar daarna krijgt het verhaal voor mijn gevoel meer vaart. Dit leest prettig en laat je ook genieten. Krijg je dus de kans, lees dit boek dan absoluut.

En vergeet niet: je bent prachtig!

Meer recensies van loveboeken