Tijdloos kinderboek

loveboeken 27 april 2024
De club van zeven goed gedaan.

Was jij al eens lid van een geheime club?

Synopsis:
De club van zeven is een geheime club van zeven kinderen die samenkomen om mysteries te ontrafelen, goede daden te verrichten of gewoon lol te trappen!
De club van zeven heeft een nieuwe ontmoetingsplek: een stoere, zelfgebouwde boomhut midden in het bos! Maar al snel blijkt dat iemand anders er ook gebruik van maakt. De zeven zijn er niet blij mee, tot ze erachter komen dat de indringer in gevaar is en hun hulp nodig heeft. Kunnen ze hem uit de brand helpen?

Toen dit boek mijn pad kruiste dacht ik meteen oh dit is jeugdsentiment. En dat zal voor velen zo zijn aangezien de eerste uitgave is uitgegeven in 1951. (En nee, zo oud ben ik nog niet.) Dit bewijst ook meteen hoe tijdloos een goed boek is!

Kinderen die houden van een spannend verhaal zullen met dit boek hun hart ophalen. En wie weet brengt het kinderen ook nog eens op ideeën om bijvoorbeeld eens buiten te spelen in plaats van te gamen.

Eerlijk is eerlijk kinderen van deze tijd zullen het ontbreken van internet en mobiele telefoons meteen opmerken in het verhaal en zich afvragen waarom deze kinderen dingen anders oplossen.
Maar van de andere kant maken onze kinderen dan wel kennis met de vindingrijkheid van de club van zeven en dat je dingen ook anders kunt oplossen.
En wellicht worden onze kinderen dan ook aangespoord om hun eigen vindingrijkheid te ontwikkelen en meer te gebruiken.

Kortom, dit boek is een klassieker die het ook in 2024 nog steeds verdient om gelezen te worden!

Meer recensies van loveboeken