Mooi informatief boek

loveboeken 08 april 2024
Mijn eerste boek over bomen.

Mama, waarom vallen de blaadjes van de bomen? Mama hoe komen er dan weer nieuwe blaadjes aan de bomen?
Hebben jullie ook een nieuwsgierig kind thuis dan zijn informatieve boeken een uitkomst. Zoals deze over bomen.

Synopsis:
Bomen zijn geweldig! Hoezo?
Duik in dit boek over bomen en leer heel wat bij. Met doorkijkpagina's.
Ontdek hoe de verschillende delen van een boom samenwerken om te groeien en wat bomen allemaal doen voor mensen en dieren. Waanzinnige dingen, dat zul je wel zien!

Het boek begint met uitleg wat een boom is. Dit gebeurt in eenvoudig, begrijpelijke en vooral duidelijke taal. Ook wordt er gebruik gemaakt van illustraties die de tekst ondersteunen en verrijken. Op de daaropvolgende pagina's worden de delen van de boom beter bekeken.

Kortom, een prachtig informatief boek. Qua vormgeving en qua inhoud.
Dit boek leent zich uitstekend om met jonge kinderen samen te lezen en feitjes en weetjes over bomen te ontdekken. Vanaf groep 4 kunnen kinderen dit boek ook goed zelf lezen en ontdekken.
En kijk vooral ook naar de prachtige doorkijkpagina's, die zijn schitterend gemaakt en hebben een mooie aanvullende rol op de tekst.

Ik zou dit boek zeker aanraden voor in de schoolbibliotheek en voor nieuwsgierige lezers die graag dingen willen weten en ontdekken.

Meer recensies van loveboeken