Nu al zin in het volgende deel!

Vertel mij wat is deel 1 in de Boekencafé-serie van Anne West. Een lekkere feelgood die ons meeneemt naar het Boekencafé van Lauren. En boven het boekencafé woont haar beste vriendin Juul, en dit verhaal gaat over haar. Juul is schrijfster van een aantal succesvolle romans maar ze is nog niet echt doorgebroken. Ze schrijft onder een pseudoniem omdat ze liever niet in de belangstelling staat. Haar uitgever zou dat graag anders zien, maar Juul is daar nog niet klaar voor. Terwijl ze daarmee en ook met haar liefdesleven worstelt ontmoet ze cabaretier Ids. Een leuke man, met bij wie ze zich thuis voelt. Maar ook Ids staat op een lastig punt in zijn carriére. Kunnen Juul en Ids open staan voor de gevoelens die er tussen hen spelen?

Wat een lekker verhaal is Vertel mij wat. In rijke hoofdstukken ontvouwt zich een verhaal over een mooi hoofdpersonage met een gekwetst hart. Dat weet Anne West goed te beschrijven. Juul is een levensecht karakter en ook haar vriendin Lauren vind ik een prachtmens. Met vlotte pen lezen we over de zaken waar Juul mee worstelt, haar pestverleden en onzekerheid. Maar ook zien we haar humor, haar vermogen om prachtige verhalen te schrijven en haar creativiteit.

Daarnaast lezen we ook vanuit het personage van Ids. En ook hier komen belangrijke onderwerpen aan bod. Anne West bespreekt met haar boek belangrijke zaken zoals ongewenste intimiteiten, de cancel cultuur en imago en uiterlijke schijn. Al deze dingen brengt ze samen in een feelgood waar de liefde voelbaar is. Allebei deze personages zoeken naar een nieuwe start.

Daarnaast is de sfeer van het boekencafé zo levendig en fijn beschreven dat ik steeds zin had om het café te bezoeken. Vertel me Anne, waar vind ik het?

Wat mijn betreft is Vertel mij wat een heerlijke start van een nieuwe serie en ik kijk dan ook al uit naar deel 2. Vertel mij wat voelt als thuiskomen, een verhaal dat vertrouwd voelt en doet verlangen naar het volgende deel!

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke