Onverwacht mooi

Ludo. Quintens 20 december 2020
Na het verbluffende debuut 'Het Smelt' was het lang wachten op een opvolger. Lize Spit heeft er de nodige tijd voor uitgetrokken. Mijn verwachtingen waren enigszins getemperd door een aantal minder goede kritieken. Of je het wil of niet, je neemt die recensies mee in je achterhoofd bij het aanvatten van het boek. Het boek gaat over Leo, de vrouwelijke, "ik" persoon en Simon. Deze laatste is al jaren de vaste vriend van Leo. Ze leven samen voor en door elkaar tot Simon 'iemand anders' wordt. Het boek speelt zich af in Brussel. Lize Spit heeft veel opzoekingen gedaan om het verhaal waarheidsgetrouw weer te geven. Na een paar hoofdstukken ben je mee in het verhaal en net als "Het Smelt" is het een verhaal dat je pakt. De stijl van Lize Spit mag dan al iets herkenbaarder zijn, ze weet je wel helemaal onder te dompelen in het verhaal. Het is geen vrolijk boek , het verhaal is ook niet vergezocht en geloofwaardig. Je maakt kennis met een wereld die jezelf misschien niet kent, maar die je weet dat bestaat. Het is een schitterend verhaal dat ik iedereen aanbeveel.

Meer recensies van Ludo. Quintens