Een belangrijk boek met een originele insteek

Maartje 25 juni 2019 Hebban Team
Ik weet niet meer hoe dit boek op mijn pad kwam, maar toen ik de cover zag was ik geïntrigeerd en nadat ik de achterkant las wist ik dat ik dit boek wilde lezen. Een boek over 'uit de kast komen' , jezelf durven zijn en eerste liefdes, dat trekt. Vooral omdat ik denk dat deze boeken voor jonge mensen heel belangrijk zijn.

Ik heb het boek met plezier gelezen en vind dat Hinke van Abbema haar boodschap heel mooi heeft overgebracht. Wat ik vooral bijzonder vond is dat de hoofdpersoon Christelijk is en dat deze geloofsachtergrond heel mooi wordt uitgewerkt. Als je dan weet dat Hinke van Abbema theoloog is, begrijp je hoe ze aan haar heldere inzichten komt. Dat Marouan een atheïstische Marokkaan is, maakte het verhaal nog mooier. De gesprekken die door dit boek heen gevoerd worden over geloof en liefde vond ik heel mooi.

Waarom ik het boek dan geen vijf sterren heb gegeven? Omdat ik me af en toe ergerde aan het taalgebruik van de jonge mensen in het boek. Misschien praten ze wel echt zo, maar zwart op wit heb ik toch liever ABN. Verder voelde Jona af en toe wel erg jong, maar misschien past dat ook wel bij zijn beschermde opvoeding.

Al met al zeker een aanrader.

Meer recensies van Maartje